Min blogg handlar om vardagsliv i Jämtland. Mitt liv och andras. Mycket kommer att präglas av mina intressen, foto, mat & bak, sömnad, konst och familjen.

27 jan. 2011

Bredbandsförlust i veckan

Så jävla typiskt när jag för en gångs skull verkligen ville blogga varje dag. I måndags funkade det, men då "hann" jag inte. Tisdag hade allt försvunnit....ja uppkopplingen alltså. Sen var jag utan och utan och utan...tills jag kom på att kanske det inte fanns pengar på kortet. Räddare blev naturligtvis H som laddade på kortet med en veckas surf. Nu är det tydligen inte så mycket, så det lär gå åt tills i morron när jag åker hem.
Telia har nog stulit en vecka av mig eller så har det bara dragits bort.

Veckan har varit fullspäckad. Hittills har jag varit på totalt 10 olika undersökningar. Det enda som dom hittills funnit konstigt är att inga nervsignaler går fram till muskeln som går mitt ner i ryggen.
Det kan man leva utan?.....eller?
Jag ska ha "utvecklingssamtal" i morron. Sen åker jag hem med flight 271. Veckan har gått fort och jag har haft hemlängtan......vet inte när jag hade det sist.
Här på sjukhuset får man åka truck till alla undersökningar man ska på. Jag fick reda på att den som uppfann passagerartruckarna hade nyss gått i pension, och att dom inte finns på något annat sjukhus. Det är 12 heltidsanställda som skjutsar patienter och även saker mellan avdelningarna hela dagarna.
Något mer onödigt vetande om sjukhuset har jag så klart tagit reda på. Det första byggdes i mitten på 1800-talet och används fortfarande, men inte till patienter utan för administration. Husen är K-märkta.
De behöver bygga mer här, men området är fullt så då måste dom riva gamla delar.
Nog om detta.

Skönt att komma hem i morron......................kramar och  sköt om er!      SES SEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar