Min blogg handlar om vardagsliv i Jämtland. Mitt liv och andras. Mycket kommer att präglas av mina intressen, foto, mat & bak, sömnad, konst och familjen.

26 sep. 2010

När tiden står stilla

Min tid har tydligen stått stilla länge nu, fast allt omkring mig pågår.....tid, människor, livet, men inte jag. Jag pågår inte.

Att tiden gått så fort kan jag inte förstå. Mina tankar rör sig i nuet, men ändå står nuet stilla. Djupt och oförklarligt.

Idag ska jag till lilla F på födelsedagskalas....och jag som inte ens gjort ett kort. Det är ett under att jag köpt present. För om tiden stannat så vet man ju inte när saker och ting händer.


Kanske mina veckor är bara timmar. Tiden känns som en fiende som jag inte kan kontrollera. Igår är i morron och idag var igår.



Jag har tagit bilder på mina trattisar jag plockat i veckan. Nu är det nästan inget kvar så jag måste plocka mer. Frosten har redan kommit och det känns som vintern blir tidig i år. Hoppas det håller sig från att snöa nästa vecka för det blir så kallt om fingrarna i mossan.

Ses sen!

4 kommentarer:

  1. Det där med tiden kan jag hålla med om. Hur hann man förr med att jobba också? Vi har inte varit till svampskogen en endaste gång i år. Tiden har inte räckt till. Dessutom har vi massor med torkat kvar och även massor i frysen. M tränar två gånger i veckan och än så länge är han helt slut efter varje pass. Men han trivs med det och är piggare så det är ju glädjande.

    SvaraRadera
  2. Vilket härligt trattisberg :)
    Känner igen den där beskrivningen av tiden, hua!

    SvaraRadera
  3. Tiden, en spännande företeelse... Dock väldigt precis! 24 timmar varje dygn, till alla människor på hela jorden. Undrar just varför nån tokstolle skulle införa "dygn", "morgnar", "kvällar" och "nätter"?? Kramis älskade syster

    SvaraRadera
  4. Åh, den där Gösta tycker jag om, som skriver så till sin syster :)

    SvaraRadera